Reklam - Marknadsföring


Reklam


Reklam ska verka på tre nivåer för att vara så effektiv som möjligt. De tre nivåerna är:

 

- Skapa medvetenhet. Reklamen för en ny produkt bör först få kunderna att veta om att produkten finns överhuvudtaget.

 

- Påverka attityder. Sedan ska reklamen påverka kunderna och få dem att tycka om produkten.

 

- Skapa märkeslojalitet. Till sist ska reklamen få kunderna att komma tillbaks för nya köp. Reklamen på den här nivån ska få kunderna att förstå vilket bra köp dom gjort, så de köper av företaget återigen när det blir dags för nytt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort
PokerCasinoBonus