Fyra P-modellen - Marknadsföring


Fyra P-modellen


När man arbetar med marknadsföring finns det en modell som fungerar som en checklista. Modellen tar upp fyra viktiga konkurrensmedel som tillsammans ska hjälpa företagaren att nå det idealiska priset på en produkt, som ska säljas på rätt plats med rätt sorts påverkan (reklam).

 

- Produkt: Själva produktens egenskaper inklusive förpackning. Det är viktigt att produkten speglar av sig i företagets image och affärsidé. Rolex kan t.ex. inte gå ut klockor med dålig kvalité, då skulle hela varumärket förstöras.


- Pris: Prisnivå, tillfälliga prisaktiviteter och rabattsystem.


- Plats: Val av distributionskanaler och distrubitionssystem.


- Påverkan: Arbete med reklam, PR och annonsering. Bearbeting av företagets målgrupper.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort
PokerCasinoBonus